Friday, December 25, 2009

Fotografisanje staklenih predmeta

Predmeti od stakla kao i još neki reflektivni materijali (na pr. metalne površine) su jako nezgodni za fotografisanje jer činjenica da reflektiraju svjetlo otežava pravilnu ekspoziciju. Tako dolazi do "pregaranja" na mjestima jakih refleksija.

U ovakvim situacijama je najbitnije da se izbjegne osvjetljavanje sprijeda. Takođe, odlična stvar je kombinovanje crnih površina sa strane koje će upijati svjetlost i tako smanjiti refleksije od okolne objekte.
Kod staklenih površina, obzirom da su providne, odlično funkcioniše osvjetljavanje pozadine. Ja sam takvo nešto probao sa bocom Pan piva koje nije puno iz prostog razloga što sam postavljajući scenu i ožednio :)
Dakle iza boce sam postavio pozadinu koju sam sam napravio (pogledaj prethodnu temu) i okrenuo bijelu stranu te u nju usmjerio blic koji se nalazi ispod stola. Taj blic nije vidljiv na donjoj slici ali se lijepo vidi kako osvjetljava bijelu pozadinu.
Kako bi dosvijetlio prednji plan koristio sam bijeli kišobran na način da svjetlost prolazi kroz njega dajući fino meko svjetlo. (klikni na sliku za veći prikaz)


Boca je postavljena na ploču bijelog pleksiglasa koji daje izvjesnu refleksiju i ljepši dojam. Ukoliko se želi jača refleksija može se umjesto pleksija koristiti staklo. Bočno svjetlo (kišobran) se može čak i izostaviti pa se dobiti neka vrsta siluete i malo više dramatičnosti. (klikni na sliku za veći prikaz)

No comments:

Post a Comment

Ovdje upišite svoj komenatar